Vistajine



Tajine, ik maak het regelmatig en het is eigenlijk zo simpel! Je doet alles in een kookpot en je wacht tot het gaar is, easy! Ik vind dat handig op een thuiswerkdag bijv. dan kan ik het op tijd aanzetten zonder dat ik veel tijd aan koken kwijt ben. Deze keer maakte ik een vistajine in de nieuwe gietijzeren tajine die ik kreeg van Moroccan spicy secrets. Zij hebben de lekkerste kruidenmixen en nu dus ook deze mooie tajine! Als je de tajine bestelt krijg je er 4 kruidenmixen bij, ideaal. Ik ging aan de slag met de vismix en maakte een tajine van visfilet in charmilla.

Wil jij ook een keer bestellen bij Moroccan spicy secrets? gebruik dan code Ellouisa10 voor korting!

Ingrediënten voor:
3 roodbaarsfilets
1 kleine ui
4 tomaten
1 el tomatenpuree
Olijfolie
1 el vismix van Moroccan spicy secrets
1/2 tl kurkuma
1 tl paprikapoeder
2 knoflookteentjes, geperst
Vers gehakte peterselie 
1 citroen
1/2 rode puntpaprika in ringen
Paar olijven

Bereiding:
 Rasp de ui en de tomaten (zonder schil) apart van elkaar. Meng de vismix met de kurkuma en paprikapoeder. Doe de helft bij de visfilets en voeg 2 el olijfolie toe. Smeer de vis hier mee in en laat marineren. Ondertussen fruit je de ui met de knoflook in wat olijfolie in de tajine. Bak een minuut of twee en voeg dan de tomatenpuree toe. Bak even mee terwijl je roert en voeg dan de tomaten toe. Doe de kruiden erbij en roer door. Breng het aan de kook en doe de deksel op de tajine. Zet dan op een sudderplaatje op laag vuur en laat een half uur pruttelen. 

Leg de visfilets erin en verdeel daarover wat ringen puntpaprika en plakjes citroen. Wat olijven erover en deksel weer erop. Laat nog 20 minuten pruttelen tot de vis gaar is. Lekker met vers brood!

Reacties

Populaire recepten