Blondies


De witte versie van brownies, met witte chocolade dus. Ik maakte ze eerder al eens,maar was niet geheel tevreden over het resultaat. Op de blog Taste our joy (waar ik deze maand voor de foodblogswap van mag koken of bakken) kwam ik een recept tegen dat er erg op leek maar er veel beter uitziet! Ik maakte ze opnieuw (wel met veel minder suiker) en hierbij mijn vernieuwde recept.

Ingredienten:
150 gr gesmolten boter
3 eieren
75 gr witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
100 gr bloem
1 tl bakpoeder
200 gr witte chocolade

Bereiding:
Mix de eieren met de suiker een paar minuten. Voeg de gesmolten boter toe en mix goed. Dan bloem en bakpoeder erdoor mixen. Rasp 100 gr van de witte chocolade en hak de overige 100 gr wat grover. Voeg toe en meng het door het beslag. Schep in een met bakpapier bekleedde bakvorm van 20x20 cm en bak in een voorverwarmde oven van 180 graden (hetelucht 160 graden) voor ongeveer 30 minuten. Haal uit de vorm en last goed afkoelen op een rooster. Snijd dan in vierkantjes.

Reacties

  1. Mag ik witte basterdsuiker vervangen door fijne kristalsuiker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker! Wat voor boter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn cake is ingezakt in het midden. wat heb ik verkeerd gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk was hij nog niet helemaal gaar. Of tussentijds de oven open gemaakt?

      Verwijderen
  4. Doe jij de cake in het midden van de oven of gebruik je de stand lager?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dit weekend deze blondie gemaakt. Hij was perfect en in no time op. Zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt voor dit fantastische recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi hoi. wat is lekker als topping? stel ik wil er ook geschaafde amandelen opdoen welke topping zal lekker zijn? alvast bedankt en nog gefeliciteerd met jullie dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire recepten