Karnemelk-kokoscake

Oke, ik geef toe: een cake met karnemelk klinkt nou niet heel erg aantrekkelijk, maar wees niet bang, hij is niet zuur! Echt een lekkere zachte cake met subtiele kokossmaak. Het zuur uit de karnemelk zou een goede invloed hebben op het rijzen van de cake, al moet ik zeggen dat mijn cakes met melk ook prima rijzen, dus of dat zo is? Hoe dan ook, het is een heerlijke cake, die het proberen waard is!
Ingrediënten voor het beslag: 
200 gr bloem 
1 ei 
175 ml karnemelk 
3/4 zakje bakpoeder 
Snufje zout 
175 gr suiker 
Voor de bovenlaag: 
50 gr suiker 
2 el kokos 
Extra: 
1 el kokos 
3 el room (ongeklopt)

Bereiding: 
Mix de eieren, bloem, karnemelk, bakpoeder, suiker en zout tot een glad en dik beslag. Schep in een ingevette springvorm van 26 cm. Meng de suiker met de kokos en strooi erop. Bak 25-30 minuten op 175 graden. Besprenkel met de room en bestrooi met de rest van de kokos.

Reacties

  1. Nee. Hooguit wat teveel suiker in de bovenlaag. Probeer maar eens 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, er zit karnemelk in ipv boter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel eieren moeten hier in? Mijn cake is erg droog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 ei. Misschien te lang gebakken? Hij hoort zacht te zijn

      Verwijderen
  4. Vandaag gemaakt en moet zeggen is heel lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super recept!! Makkelijk. Ik doe gemalen chocolade (80%) bij de kokos dieover cake gaat.. Als toetje met halve perzik uit blik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat voor room moet er op kook room of slagroom

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire recepten