Picknickpasteitjes


Deze "pasteitjes" maakte ik jaren geleden toen ik nog actief was op de site marokko.nl. Ik kreeg het recept van een virtuele vriendin Jessica/Joesra, die het volgens mij een keer uit de krant had gehaald. Het is bladerdeeg met een topping van uitjes, aardappelschijfjes, tomaat en Italiaanse kruiden. Lekker en simpel te maken!!


Heb jij mijn nieuwe boek 100 heerlijke hapjes al in huis? Hierin vind je 100 hartige en zoete hapjes, ideaal voor de ramadan! Klik hier om hem te bestellen!

Ingredienten voor 12 stuks:
6 plakjes bladerdeeg
4 aardappels in dunne schijfjes
1 ui, gesnipperd
Zout en peper
1 grote tomaat, zonder vel en pitjes in blokjes
Italiaanse kruiden
(vers) Geraspte kaas
1 eigeel met paar druppels water

Bereiding:
Frituur de plakjes aardappel in olie gaar, maar licht van kleur. Fruit de ui in wat olie met zout en peper en laat afkoelen. Laat de plakjes bladerdeeg op een bakplaat met bakpapier ontdooien en snijd ze schuin door. Leg op elk plakje wat ui, daarop dakpansgewijs de aardappelschijfjes, tomaat en bestrooi met Italiaanse kruiden en kaas. Bestrijk de randjes met losgeklopt eigeel en bak ze 20-25 minuten op 220 graden (hetelucht 200 graden).



Reacties

Populaire recepten