Indiase kip



Dit gerecht is een van mijn vaders recepten, ik maak het al jaren. Dit is eigenlijk de lekkerste curry die ik ken, simpel en met yoghurt i.p.v kokosmelk (dat lust ik niet in hartige gerechten). Voor mijn zoontje laat ik de chilipoeder weg en gebruik alleen zwarte peper, zodat het niet te pittig is. Maar doe het er vooral gewoon bij en als je liever kokosmelk hebt, dan kan dat ook natuurlijk. Serveer het met rijst en bijv. een komkommersalade.

Ingredienten voor 2 personen:
6 drumsticks, schoongemaakt
1 grote ui, gesnipperd
1 knoflookteentje
Zout en zwarte peper
1 tl chilipoeder
1 el kurkuma
1 tl korianderpoeder
200 ml volle yoghurt
100 ml kokend water

Bereiding:
Bak de drumsticks met wat zout en peper aan alle kanten bruin in wat olijfolie. Voeg de knoflook en ui toe en doe de kruiden erbij, Laat dit op zacht vuur glazig worden. Doe dan het water en de yoghurt erbij en breng aan de kook. Doe de deksel op de pan. Laat op zacht vuur 45 minuten pruttelen en daarna eventueel nog op hoog vuur zonder deksel indikken.

Reacties

Populaire recepten