Fajitas

Zo irritant is het als je iets superlekkers hebt gemaakt en je krijgt dat niet mooi op de foto. Dat had ik dus met deze kipfajitas. Zelfgemaakte tortilla's met een vulling van kip, paprika, ui en tomaat uit de oven. Echt heerlijk en ook makkelijk te maken (vooral als je wraps uit de supermarkt neemt). Maar mijn foto's waren echt niet goed, dus ik heb nu even de foto van het originele recept gebruikt, van de Amerikaanse blog Gimme delicious food. Als ik het nog een keer heb gemaakt en wel een mooie foto heb, zal ik m weer vervangen. Maar ziet het er niet lekker uit?? Ik deed bovenop ook wat Griekse yoghurt en gehakte peterselie en het was echt heerlijk!

Ingredienten voor 3 personen:
500 gr kipfilet in grove stukken
1 ui
1 rode paprika
1 gele paprika
1 tomaat
2 teentjes knoflook, uitgeperst
3 el olijfolie
1 tl chilipoeder
1 tl paprikapoeder
1/2 tl uienpoeder
1 tl suiker
1 tl zout
Mespuntje komijn
1 limoen
Griekse yoghurt
Vers gehakte peterselie
 
Bereiding:
Snijd de ui, paprika en tomaat in grove stukken. Meng met de kipfilet, knoflook, kruiden en olie en doe in een braadslede. Zet 45 minuten tot een uur in een voorverwarmde oven van 220 graden (hetelucht 200). Verwarm de wraps of maak je eigen tortilla's (is echt niet moeilijk en het is het waard!). Vul de wraps/tortillas met het kipmengsel en schep er nog wat yoghurt over. Wat peterselie erop en eventueel wat kaas.

Reacties

Populaire recepten