Crispy chicken wraps



Deze wraps zag ik voorbij komen op de facebookpagina Bella's foodpashion. Ik hou van wraps, helemaal als ze zelfgemaakt zijn. En dat is echt niet moeilijk, zie hier mijn recept met video daarvoor. Maar als je het makkelijker vindt, kun je natuurlijk ook de kant en klare gebruiken. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de kip in de oven te doen en niet te frituren, omdat dat wat gezonder is (en lekkerder vind ik zelf). Nu moet ik wel zeggen dat ik het minder lekker vond met cornflakes dan met bijvoorbeeld chips, zodat mijn Doritos-kipburgers. Deze keer met doritos gedaan en was super! Receptje dus iets aangepast en heb er nu ook nog crème fraiche bij geserveerd,geeft net een frisse touch.
Oh en maak de guacemole zelf, is zo gepiept en smaakt echt lekkerder dan die kant en klare bakjes uit de supermarkt.


Ingredienten voor 8 wraps:
8 tortilla's (kant en klaar of zelfgemaakt)
500 gr kipfilet in grove repen
1 tl zout
1 tl zwarte peper
1/2 tl paprikapoeder
(of neem kipkruiden)
150 gr chips naar keuze (doritos bijv)
2 eieren
Scheutje melk
50 gr bloem
Guacemole:
1 avocado
Zout en zwarte peper
Citroen- of limoensap naar smaak
Olijfolie
Crème fraiche
Komkommer en tomaat in repen

Bereiding:
Bereid de tortilla's volgens mijn recept.
Meng de kiprepen met de kruiden. Rol dan door de bloem en leg op een bord. Klop de eieren los met de melk en maal de chips fijn. Rol de kiprepen door het eimengsel en dan door de chips/cornflakes en leg op een bakplaat met bakpapier. Bak ze in een voorverwarmde oven van 220 graden (hetelucht 200) voor 25-30 minuten en draai ze halverwege een keertje om.
Prak de avocado fijn en meng er zout, peper, citroen-limoensap en olijfolie naar smaak door. Serveer de tortilla's met de kiprepen, guacemole, creme fraiche,  wat tomaat en komkommer.

Reacties

Populaire recepten